Idea/Cel/Wyzwanie
W 2010 roku 100% udziałów firmy CHI Polska (operatora coffeeheaven) zostało zakupione przez brytyjską firmę Costa Ltd. Costa Limited, będącej numerem 1 w Europie oraz zarządza drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie, która podjęła decyzję o wprowadzeniu na rynek polski marki COSTA COFFEE. Przedsięwzięcie to wiązało się z przeprowadzeniem największego procesu rebrandingu w historii polskiego rynku kawiarnianego, w wyniku którego ponad 110 kawiarni cofeeheaven zmieniło się w kawiarnie COSTA COFFEE. Najważniejszym wyzwaniem stojącym przed procesem komunikacji, zarówno w obszarze komunikacji zewnętrznej, jak i wewnętrznej – było zbudowanie, w krótkim czasie, brand awareness dla marki COSTA COFFEE oraz przekonanie lojalnych klientów coffeeheaven do nowej marki.
Wprowadzenie marki na nowy rynek jest przedsięwzięciem trudnym. Rebranding marki już znanej i kochanej przez wielu fanów i konsumentów na markę inną, nieznaną jeszcze w Polsce jest przedsięwzięciem jeszcze trudniejszym. Klienci wybierają swoje lovebrands – marki, w których “życie” są zaangażowani i z którymi są związani emocjonalnie. Jeżeli dany lovebrand się zmienia lub zostaje zastąpiony inną marką wywołuje to u klientów bardzo różne uczucia. To, w jaki sposób marka lub firma radzi sobie w zmiennych warunkach i w jaki sposób stara się przeprowadzić swoich klientów przez zmiany jest kluczowe.
Realizacja
- Strategiczne doradztwo dla Zarządu CHI Polska w zakresie zarządzania komunikacją w procesie zmian
- Opracowanie i realizację strategii komunikacyjnej wspierającej proces rebrandingu
- Współpracę z liderami opinii w Internecie
- Planowanie i realizację działań publicity
- Stworzenie kompleksowego planu przeprowadzenia pracowników CHI Polska, jak i klientów coffeeheaven i COSTA by coffeeheaven przez proces zmiany marki.
- Stworzenie i realizację strategii komunikacyjnej z kluczowymi liderami opinii w Internecie (blogerami i vlogerami), celebrytami
- Organizację wydarzeń specjalnych związanych z procesem rebrandingu, ich wizję, formułę, organizację i stronę merytoryczną
- Stworzenie scenariuszy wszystkich przedsięwzięć komunikacyjnych i aktywności angażujących klientów oraz pozwalających na nawiązanie relacji i współpracy z kluczowymi liderami opinii w Internecie.
- Prowadzenie biura prasowego
Rezultaty
- Zbudowanie wysokiego zasięgu informacyjnego nt. marki COSTA COFFEE za pomocą publikacji na blogach, vlogach, twitterze, instagramie, facebooku, youtube oraz portalach: 242 639 046
- Wykreowanie lifestyle'owego wizerunku marki COSTA COFFEE oraz trendu przebywania w kawiarniach
- Zbudowanie silnych relacji z marką COSTA COFFEE i kluczowymi liderami opinii w internecie
- Zbudowanie silnego wizerunku lidera branży kawiarnianej
- Bezpośrednio po zakończeniu konferencji prasowej pojawiło się blisko 100 publikacji medialnych na temat największego rebrandingu w branży kawiarnianej w Polsce w kluczowych mediach lifestylowych, biznesowych i ho re ca m.in. tj. Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Newsweek, Polityka i innych...
- Ponad 1000 uczestników eventów pre-openingowym w wybranych lokalizacjach (Zaproszenia na VIP event były wręczane jedynie najbardziej lojalnym Klientom danej kawiarni)
- Angażowanie pracowników kawiarni w pełnienie roli gospodarza eventu - zbudowanie więzi pomiędzy Baristami a Klientami
Citybell Consulting to zaufany, niezwykle profesjonalny i merytoryczny partner, który w ogromnym stopniu przyczynił się do naszego sukcesu.