Ogólnopolska kampania public affairs i publicity
Stawka większa niż 8 MLD

Klient
Związek Miast Polskich
Świadczone usługi
Kampania publicity w earned, paid i owned media; Organizacja wydarzeń specjalnych; Public relations, Komunikacja w sytuacji kryzysowej, Public Affairs

Idea/Cel/Wyzwanie

Zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii Stawka większa niż 8 MLD, wyjaśniającej cele obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządów terytorialnego. Celem kampanii było zwrócenie uwagi opinii publicznej, parlamentarzystów, polityków a przede wszystkim rządu na konsekwencje, jakie ponoszą samorządu oraz mieszkańcy miast, miasteczek i wsi z powodu szeregu nieprzemyślanych decyzji ustawodawczych wprowadzonych przez Sejm na przestrzeni ostatnich lat. Kampania była zdecydowanym impulsem do rozpoczęcia faktycznej, merytorycznej debaty z rządem na temat stanu finansów samorządowych. Kampania wspierała proces zbierania podpisów pod projektem Ustawy o zmiany ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

Realizacja

Citybell Consultig odpowiadała za:

  • Zaplanowanie całościowej strategii komunikacyjnej kampanii
  • Zaplanowanie i realizację kampanii media relations
  • Przygotowanie podręcznika komunikacyjnego dla wszystkich partnerów i stron zaangażowanych w kampanię
  • Zarządzanie komunikacją w sytuacji kryzysowej
  • Opracowanie wypowiedzi i komentarzy ekspertów kampanii w formie video i tekstowej
  • Opracowanie kotwic medialnych związanych z przebiegiem kampanii
  • Koordynacja wszystkich działań związanych z powstaniem serwisu internetowego dedykowanego akcji www.stawka8mld.pl
  • Opracowanie materiałów prasowych i informacyjnych
  • Realizację działań związanych wydarzeniami specjalnymi kampanii: konferencji prasowych, happeningów
  • Przygotowanie Road show medialnego
  • Koordynację opracowania i produkcji materiałów edukacyjnych i promocyjnych związanych z akcją zbierania 100 tys podpisów pod projektem ustawy
  • Bezpośrednie kontakty z kluczowymi, opiniotwórczymi mediami
  • Przygotowanie prezentacji merytorycznych

Rezultaty

  • Ponad 150 merytorycznych, obszernych publikacji medialnych w kluczowych mediach gospodarczych i społecznych
  • Doprowadzenie do pierwszego spotkania z rządem w sprawie finansów jednostek samorządu terytorialnego
  • Zebranie 100 tys. podpisów pod projektem ustawy

Przez cały czas naszej współpracy konsultanci Citybell profesjonalnie i z zaangażowaniem realizowali powierzone zadania. Z pełnym przekonaniem możemy zarekomendować Citybell Consulting jako wiarygodnego partnera, który oferuje specjalistyczne wsparcie i bogate doświadczenie w komunikacji społecznej, public relations i public affairs.

Andrzej Porawski Dyrektor Biura Związku Miast Polskich