Apetyt na region. Podkarpackie Smaki
Kampania publicity promująca unikatowy w skali kraju szlak kulinarny

Klient
Urząd Marszałkowski Woj. Podkarpackiego, Stowarzyszenie Procarpatia
Świadczone usługi
Badania, analizy komunikacyjne, strategia promocji turystycznej, wprowadzanie na rynek nowych produktów turystycznych, kampania publicity earned, owned i paid media, produkcja sesji zdjęciowych, przygotowywanie tekstów, media study tour, współpraca z liderami opinii w Internecie

Idea/Cel/Wyzwanie

Apetyt na region. Podkarpackie smaki to wielowątkowa, lifestylowa kampania publicity dedykowana promocji unikatowego w skali kraju szlaku kulinarnego Podkarpackie Smaki. To promocja jakości i autentyczności w turystycznej ofercie regionu. To kampania kreująca modę na turystykę kulinarną i kulturową w Polsce – dynamicznie rozwijające się, najbardziej szlachetne i opiniotwórcze odmiany turystyki.

Kampania miała na celu budowanie świadomości atrakcyjności turystycznej regionu oraz promocję jego nowego produktu turystycznego jakim był szlak kulinarny Podkarpackie Smaki. Służyła także promocji trendu związanego z turystyką kulturową i kulinarną, dotychczas rzadko w Polsce komunikowanego.

Realizacja

  • Wieloelementowa analiza wizerunku regionu
  • Wykorzystanie badań Citybell Consulting "Lifestylowy wizerunek medialny miast i regionów"
  • Realizacja prekursorskiego w Polsce badania - Apetyt na region, którego celem było poznanie trendów i kierunków, w których zmierza turystyka kulinarna w Polsce, zbadanie zainteresowania Polaków produktami tradycyjnymi i wpływ oferty kulinarnej miejsc na turystyczne decyzje zakupowe Polaków
  • Wskazanie kluczowych kontekstów komunikacyjnych: turystyka kulinarna i kulturowa; rosnące zainteresowanie gotowaniem i otwartość na nowe produkty i eksperymenty kulinarne; autentyczność i lokalna kultura jako kierunek przyszłości turystyki
  • Postawienie w komunikacji punktu ciężkości na: sprzedawanie PRZEŻYCIA, DOŚWIADCZENIA, EMOCJI I LUDZI
  • Lifestylowy styl narracji
  • Organizacja influencers campaign z udziałem wysoko zasięgowych blogerów i vlogerów (od 50 tys. - 1,2 mln unikalnych czytelników każdy; ponad 50 tys. + fanów na facebooku). reprezentujących blogosfery i vlogosfery: kulinarną, podróżniczą, kulturalną, life stylową
  • Organizacja 3 dniowego media trip z udziałem 15 dziennikarzy reprezentujących opiniotwórcze media lifestylowe, kulinarne i podróżnicze oraz blogerów i vlogerów
  • Road Show w popularnych audycjach czołowych stacji radiowych i TV z udziałem znawców lokalnej kuchni, twórców Szlaku Podkarpackie Smaki i ludzi kultury
  • Opracowanie zestawu 12 dedykowanych materiałów prasowych i wizualnych
  • Przygotowanie specjalnego zestawu zdjęć (fotografia tzw. doświadczeniowa)
  • Przygotowanie zestawu blisko 12 różnych typów materiałów prasowych i wizualnych

Rezultaty

  • Zakomunikowanie nowego produktu turystycznego - Szlaku Podkarpackie Smaki
  • Wprowadzenie nowych, dotychczas nie wykorzystywanych i nieprezentowanych wątków wizerunkowych regionu
  • Dywersyfikację dotychczasowego postrzegania oferty turystycznej
  • Wprowadzenie lifestylowego stylu komunikacji do promocji turystycznej
  • Blisko 100 artykułów prasowych oraz on-line, w tym jakościowe, przekrojowe artykuły: Sukces, Voyage, National Geografic, W Podróży, Business Traveller, Interia, Onet - strona główna, Slow Life Food and Garden, Zwierciadło, Podróże, Gazeta Wyborcza - Turystyka, Rzeczpospolita - Turystyka, Slow, Kukbuk, Monitor Magazine.
  • Wykreowanie mody na turystykę kulinarną i kulturową w Polsce
  • 100 proc. publikacji prezentowało Podkarpackie w pozytywnym świetle, podejmując nowe, atrakcyjne wątki
  • 95 proc. publikacji wykorzystało nazwy: Podkarpackie Smaki, Podkarpacie, Apetyt na region
  • Blisko 50 000 odsłon zdjęć miejsc na Szlaku wykonanych i publikowanych podczas study tour przez zaproszonych do kampanii blogerów
  • Wysoki zasięg w social mediach (publikacje na blogach, vlogach, instagramie, facebooku, youtube oraz portalach): ponad 3 489 000
  • 10 audycji radiowych i 3 telewizyjne: Radio PiN, Radio Eska, TOK FM, Polskie Radio Pr 1, Polskie Radio Pr 3, Radio dla Ciebie, Radio Kolor, Radio Zet, TVP2, TVP1, TVN
  • Dziennikarze, blogerzy i vlogerzy obecni na study tour bardzo wysoko ocenili ofertę Podkarpackiego