Idea/Cel/Wyzwanie
Apetyt na region. Podkarpackie smaki to wielowątkowa, lifestylowa kampania publicity dedykowana promocji unikatowego w skali kraju szlaku kulinarnego Podkarpackie Smaki. To promocja jakości i autentyczności w turystycznej ofercie regionu. To kampania kreująca modę na turystykę kulinarną i kulturową w Polsce – dynamicznie rozwijające się, najbardziej szlachetne i opiniotwórcze odmiany turystyki.
Kampania miała na celu budowanie świadomości atrakcyjności turystycznej regionu oraz promocję jego nowego produktu turystycznego jakim był szlak kulinarny Podkarpackie Smaki. Służyła także promocji trendu związanego z turystyką kulturową i kulinarną, dotychczas rzadko w Polsce komunikowanego.
Realizacja
- Wieloelementowa analiza wizerunku regionu
- Wykorzystanie badań Citybell Consulting "Lifestylowy wizerunek medialny miast i regionów"
- Realizacja prekursorskiego w Polsce badania - Apetyt na region, którego celem było poznanie trendów i kierunków, w których zmierza turystyka kulinarna w Polsce, zbadanie zainteresowania Polaków produktami tradycyjnymi i wpływ oferty kulinarnej miejsc na turystyczne decyzje zakupowe Polaków
- Wskazanie kluczowych kontekstów komunikacyjnych: turystyka kulinarna i kulturowa; rosnące zainteresowanie gotowaniem i otwartość na nowe produkty i eksperymenty kulinarne; autentyczność i lokalna kultura jako kierunek przyszłości turystyki
- Postawienie w komunikacji punktu ciężkości na: sprzedawanie PRZEŻYCIA, DOŚWIADCZENIA, EMOCJI I LUDZI
- Lifestylowy styl narracji
- Organizacja influencers campaign z udziałem wysoko zasięgowych blogerów i vlogerów (od 50 tys. - 1,2 mln unikalnych czytelników każdy; ponad 50 tys. + fanów na facebooku). reprezentujących blogosfery i vlogosfery: kulinarną, podróżniczą, kulturalną, life stylową
- Organizacja 3 dniowego media trip z udziałem 15 dziennikarzy reprezentujących opiniotwórcze media lifestylowe, kulinarne i podróżnicze oraz blogerów i vlogerów
- Road Show w popularnych audycjach czołowych stacji radiowych i TV z udziałem znawców lokalnej kuchni, twórców Szlaku Podkarpackie Smaki i ludzi kultury
- Opracowanie zestawu 12 dedykowanych materiałów prasowych i wizualnych
- Przygotowanie specjalnego zestawu zdjęć (fotografia tzw. doświadczeniowa)
- Przygotowanie zestawu blisko 12 różnych typów materiałów prasowych i wizualnych
Rezultaty
- Zakomunikowanie nowego produktu turystycznego - Szlaku Podkarpackie Smaki
- Wprowadzenie nowych, dotychczas nie wykorzystywanych i nieprezentowanych wątków wizerunkowych regionu
- Dywersyfikację dotychczasowego postrzegania oferty turystycznej
- Wprowadzenie lifestylowego stylu komunikacji do promocji turystycznej
- Blisko 100 artykułów prasowych oraz on-line, w tym jakościowe, przekrojowe artykuły: Sukces, Voyage, National Geografic, W Podróży, Business Traveller, Interia, Onet - strona główna, Slow Life Food and Garden, Zwierciadło, Podróże, Gazeta Wyborcza - Turystyka, Rzeczpospolita - Turystyka, Slow, Kukbuk, Monitor Magazine.
- Wykreowanie mody na turystykę kulinarną i kulturową w Polsce
- 100 proc. publikacji prezentowało Podkarpackie w pozytywnym świetle, podejmując nowe, atrakcyjne wątki
- 95 proc. publikacji wykorzystało nazwy: Podkarpackie Smaki, Podkarpacie, Apetyt na region
- Blisko 50 000 odsłon zdjęć miejsc na Szlaku wykonanych i publikowanych podczas study tour przez zaproszonych do kampanii blogerów
- Wysoki zasięg w social mediach (publikacje na blogach, vlogach, instagramie, facebooku, youtube oraz portalach): ponad 3 489 000
- 10 audycji radiowych i 3 telewizyjne: Radio PiN, Radio Eska, TOK FM, Polskie Radio Pr 1, Polskie Radio Pr 3, Radio dla Ciebie, Radio Kolor, Radio Zet, TVP2, TVP1, TVN
- Dziennikarze, blogerzy i vlogerzy obecni na study tour bardzo wysoko ocenili ofertę Podkarpackiego