Idea/Cel/Wyzwanie
Cykl tematycznych spotkań Orange Blog Talks przeprowadzonych w trzech odsłonach: Look, Taste i Social i trzech miastach: Warszawie, Łodzi i Krakowie był spotkaniem blisko 300 ekspertów, trendsetterów, uznanych blogerów oraz tych, którzy są na początku swojej autorskiej drogi.
Celem projektu było stworzenie platformy budowania relacji i networingu służącej rozwojowi polskiej blogosfery oraz budowanie wizerunku Orange jako marki inspirującej blogosferę i wyznaczającej trendy w tym obszarze. Citybell odpowiadała za stworzenie idei, koncepcji i produkcję wydarzenia. Sponsorem tytularnym Blog Talks ® została marka Orange. Połączenie idei Blog Talks było zbierzne z dotychczasową filozofią marki Orange budowania relacji z liderami opinii w internecie.
Projektowi towarzyszyła szeroka kampania komunikacyjna realizowania w wyłącznie w mediach społecznościowych.
Realizacja
W dobie komunikacji internetowej rolę kluczowych liderów opinii w Internecie przejęli blogerzy i vlogerzy - niezależni twórcy treści prezentujący własny punkt widzenia na wybrane tematy. Z roku na rok ich liczba rośnie. Rośnie również ich opiniotwórcza siła. W Polsce odbywał się szereg spotkań "blogerowych" organizowanych w sposób mniej lub bardziej zaplanowany czy systematyczny. Największe wydarzenie poświęcone polskiej blogosferze Blog Forum Gdańsk (Citybell była pomysłodawcą tego wydarzenia i opiekunem merytorycznym 4 jego edycji) , odbywające się raz w roku nie zaspokajało wszystkich potrzeb osób zainteresowanych blogowaniem. Odpowiedzią na ten fakt - były Blog Talks
Nasze działania i usługi doradcze przy realizacji przedsięwzięcia obejmowały:
- Weryfikację potencjału wprowadzenia na rynek nowego wydarzenia związanego z blogosferą
- Znalezienie istotnych wyróżników oraz przestrzeni dotychczas nie zagospodarowanej
- Stworzenie wizji projektu, nazwy oraz formuły
- Opracowanie koncepcji merytorycznej i scenariuszy poszczególnych wydarzeń
- Istotnym elementem projektu było zwiększenie szans uczestnictwa wszystkich zainteresowanych poprzez dywersyfikację tematów, terminów i miejsc. Dlatego Orange Blog Talks zostało zrealizowane w trzech odsłonach i trzech miastach: Blog Talks Social - Warszawa; Blog Talks Look Łódź; Blog Talks Taste - Kraków
- Nawiązanie współpracy z kluczowymi przedstawicielami blogosfery w Polsce - prelegentami Orange Blog Talks byli najpopularniejsi blogerzy, trendsetterzy, dziennikarze, praktycy oraz eksperci zajmujący się daną tematyką
- Zaplanowanie wieloetapowej kampanii informacyjnej i promocyjnej w social mediach obejmującej: Influencers relations; Komunikację viralową; Kampanię reklamową
- Zaplanowanie sprawnego systemu rejestracji i weryfikacji zgłoszeń
- Zaplanowanie systemu oceny wydarzeń
- Wybór właściwego venue spotkań odpowiadających charakterowi całego przedsięwzięcia
- Zaplanowanie oprawy wizualnej wydarzeń, fotograficznej oraz video oraz elementów networkingowych
Rezultaty
- Ponad 36 500 ! wyświetleń materiałów foto i video
- 630 minut wystąpień i warsztatów
- Audytorium liczące blisko 300 uczestników
- 352 publikacje w mediach społecznościowych i na blogach najbardziej opiniotwórczych liderów opinii w internecie
- Ok. 45 000 impresji tweetów z każdego z wydarzeń
- Podczas wydarzeń - #OrangeBlogTalks - był jednym z najpopularniejszych hashtagów
- Orange Blog Talks stało się jednym z najważniejszych wydarzeń dedykowanych blogosferze w roku 2013
- Udział 21 rozpoznawalnych i cenionych ekspertów i blogerów m.in. Pawła Tkaczyka, Natali Hatalskiej, Michała Góreckiego, Elizy Wydrych-Strzeleckiej (Fashionelka), Joanny Glogazy (StyleDigger), Łukasza Ziętka, Doroty Kamińskiej (Pozytywna Kuchnia), Pauliny Wnuk (From movie to the kitchen), Beaty Marek (www.cyberlaw.pl), Kacpra Szczepanowskiego (Agencja Wunderman), Jakuba Kazmierczyka (www.blog.jakubkazmierczyk.pl), Doroty Wdowinskiej-Rozbickiej (www.smakuje.blox.pl), Michała Zaczyńskiego (dziennikarz, Z-ca Red. Naczelnego Fashion Magazine) i inni...