Konferencja trzech Prezydentów Rzeczpospolitej Polskiej
- Mazury Cud Natury

Klient
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
Świadczone usługi
Organizacja wydarzeń specjalnych, public affairs, promocja turystyczna, planowanie i realizacja kampanii publicity w earned, paid i owned media

Idea/Cel/Wyzwanie

Założona przez podróżnika i filmowca Bernarda Webera szwajcarska Fundacja ?New7Wonders? podjęła się w 2009 roku wytypowania w światowym plebiscycie 7 Nowych Cudów Natury. Wśród licznych kandydatów z całego świata znalazły się Wielkie Jeziora Mazurskie. Niezwykle intensywna akcja promocyjna pod hasłem “Mazury Cud Natury” przyniosła nadzwyczajne rezultaty. Członkowie panelu ekspertów, pod przewodnictwem Federico Mayora, byłego dyrektora generalnego UNESCO, wybrali w lipcu 2009 roku 28 finalistów, wśród których znalazły się Mazury. Tym samym zostały one uznane jednym z pięciu najpiękniejszych miejsc w Europie i jednym z 28. na świecie. Dotarły do finału obok takich fenomenów natury, jak: Morze Martwe, Wielki Kanion Kolorado, Anielski Wodospad w Wenezueli, Amazonka czy Kilimandżaro.

W 2010 roku szalenie ważne było zaapelowanie do Polaków na całym świecie o czynny udział w konkursie oraz oddanie swojego głosu na polskiego kandydata w prestiżowym, światowym konkursie. Przy znacznie ograniczonych zasobach finansowych było to ogromne wyzwanie.

Citybell Consulting opracowała koncepcję oraz zrealizowała bezprecedensowe wydarzenie w historii Polski. 20 października 2011 roku, w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich odbyło się spotkanie trzech Prezydentów RP: Lech Wałęsa, Aleksander Kwaśniewski i Bronisław Komorowski, którzy wystosowali apel do Polaków w kraju i za granicą oraz do wszystkich przyjaciół Polski i Mazur o głosowanie na Wielkie Jeziora Mazurskie w ogólnoświatowym konkursie na 7 Nowych Cudów Natury.

Realizacja

Citybell Consulting była odpowiedzialna za całość realizacji ww. spotkania, w tym opracowanie scenariusza oraz współpracę z trzema Prezydentami, zaproszenie mediów oraz działania komunikacyjne związane z publicity wokół spotkania.

Rezultaty

Na konferencji obecnych było 70 przedstawicieli mediów, w tym:

  • 23 przedstawicieli stacji telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, Wiadomości TVP, Panorama, Polsat, Polsat News, Polsat Wydarzenia, TV Biznes, TVN Magazyn Polska i Świat, TVN Fakty, TVN CNBC, Superstacja TV, Onet.tv, TVN24
  • 10 przedstawicieli stacji radiowych (Polskie Radio, Polskie Radio Trójka, Radio Eska, RDC, TOK FM, Radio Kampus)
  • Najważniejsze media społeczno-gospodarcze (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Dziennik Gazeta Prawna, Polska The Times, Nasz Dziennik, Polska Agencja Prasowa)
  • Wartość reklamowa doniesień medialnych
    - 15 mln pln
  • Zasięg medialny - 10 mln

Citybell Consulting jest firmą, dla której nie ma rzeczy niemożliwych. Z pełnym przekonaniem mogę zarekomendować Citybell jako partnera, który oferuje pełne wsparcie merytoryczne i bogate doświadczenie w realizacji przedsięwzięć o charakterze public affairs, promocji turystycznej oraz realizacji wydarzeń najwyższej rangi.

Radosław Zawadzki Dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji