Idea/Cel/Wyzwanie
Dzisiejszy turysta, zwłaszcza ten, który jest szczególnie atrakcyjny dla każdego regionu ? podróżuje przez cały rok, wydaje więcej pieniędzy, szuka oferty wyjątkowej, nietuzinkowej i poszukuje miejsc autentycznych i niezniszczonych masową turystyką. Rosnący w Polsce trend związany z turystyką kulinarną, a także z enoturystyką, z poszukiwaniem unikatowości, stwarza szanse zwrócenia uwagi turystów na województwo lubuskie, które jest na etapie budowania świadomości swojej atrakcyjności turystycznej. Jeden z niewątpliwie atrakcyjnych wyróżników Lubuskiego, jakim są winnice i związany z nimi szlak turystyczny Wina i Miodu nie jest jeszcze szeroko znany na skalę ogólnopolską.
Dlatego Lubuskie w swoich działaniach promocyjnych podejmuje się kooperacji i budowania relacji z przedstawicielami topowych, opiniotwórczych lifestylowych mediów ogólnopolskich, które nadal silnie kształtują trendy i potrzeby swoich czytelników (także w zakresie poznawania nowych, unikatowych miejsc).
Realizacja
- Citybell w ramach współpracy z Urzędem Marszałkowskim opracowało całościową koncepcję budowania relacji i komunikacji z mediami lifestylowymi
- Jednym z taktycznych działań promocyjnych była organizacja wyjątkowego wyjazdu studyjnego dla dziennikarzy ogólnopolskich do województwa lubuskiego, którego celem było zwrócenie uwagi lifestylowych mediów ogólnopolskich na ofertę turystyczną województwa, promocja szlaku "Wina i Miodu" oraz prezentacja ciekawych, unikatowych miejsc
- Opracowaliśmy koncepcję kreatywną study tour, odpowiadającą na potrzeby redakcji i dziennikarzy
- Przygotowany przez nas program study tour zawierał starannie dobrane i przemyślane elementy - tak aby odpowiadać zasadom nowoczesnej prezentacji miejsc
- Zapewniliśmy koordynację merytoryczną i logistyczną study tour oraz opiekę nad dziennikarzami podczas całego wyjazdu
- Dokonaliśmy wyboru najwłaściwszych mediów do kampanii publicity
- Opracowaliśmy zestawy materiałów prasowych
Rezultaty
- Opracowana przez Citybell Consulting koncepcja study tour była powodem dużego zainteresowania dziennikarzy lifestylowych ofertą regionu
- W study tour wzięli udział przedstawiciele lifestylowych, opiniotwórczych mediów ogólnopolskich z następujących redakcji: Sukces, National Geographic, Magazyn Wino, Slow Life Food&Garden, Kukbuk, Magazyn Smak oraz Polskie Radio Czwórka
- W wyniku kampanii powstało 30 wysokojakościowe artykułów i audycji radiowych prezentujących atrakcje turystyczne Lubuskiego, których wartość reklamowa wyniosła - 250 tys. pln