Idea/Cel/Wyzwanie
Województwo Pomorskie jest bardzo rozpoznawalne i popularne przede wszystkim dzięki bogatej letniej, nadmorskiej ofercie turystycznej oraz miastom takim, jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, Ustka czy Władysławowo. To jednak nie wszystko, co Pomorskie ma do zaoferowania.
W odniesieniu do promocji turystycznej wyzwaniem regionu jest:
- Zainteresowanie całoroczną ofertą regionu turysty innego typu niż turysta masowy - tzw. plażowicza - tutaj tzw. poszukiwacza inności
- Zwiększenie postrzeganej atrakcyjności oferty turystycznej w sezonach jesień, zima, wiosna
- Prezentowanie i komunikowanie atutów regionu w nowych, lifestylowych kontekstach
- Dywersyfikacja dotychczasowych skojarzeń z regionem
- Niwelowanie negatywnego wizerunku regionu, jako miejsca z zatłoczonymi plażami i tłumami turysty masowego
- Budowanie świadomości szerokiej oferty turystycznej regionu, wykraczającej poza propozycje typowo "letnie" plażowe i nadmorskie
- Wykorzystanie tematu bursztynu do prezentacji bogatej i wielowątkowej oferty turystycznej regionu
Realizacja i rezultaty
Czas na Bursztyn to lifestylowa kampania komunikacyjna o charakterze publicity on-line i off-line, która poprzez wykorzystanie szerokiego spektrum technik i narzędzi komunikacyjnych prezentowała region w niecodziennych kontekstach, przyciągając uwagę prestiżowych mediów i liderów opinii w Internecie. Nasze działania na rzecz promocji Pomorskiego objęły:
- Przeprowadzenie dogłębnej analizy wizerunkowej pomorskiego, obejmującej analizę medialną, kontekstów komunikacyjnych, dotychczas zrealizowanych działań komunikacyjnych, obecności Pomorskiego w social media, produktów turystycznych oraz kulturalnych pod kątem ich wykorzystania w działaniach publicity.
- Współpracę z liderami opinii w internecie, która objęła m.in. organizację wyjątkowych wycieczek trasami tematycznymi oraz konkursów dla czytelników blogów turystycznych związanych z promocją bursztynu. Konkursy wygenerowały ponad 220 000 odsłon informacji o Pomorskim i jego atrakcjach.
- Przygotowanie zestawu atrakcyjnych materiałów prasowych, w tym zestawów zdjęciowych, propozycji atrakcji turystycznych i gotowych wycieczek
- Opracowanie strategii kampanii publicity, w tym idei przewodniej i jej koncepcji kreatywnej
- Organizacja wyjątkowych wydarzeń - blogers i media trip "Śladem bursztynu" z udziałem blogerów i dziennikarzy, podczas których goście mieli okazję zobaczyć i doświadczyć atrakcji regionu z niecodziennej, dotychczas mniej znanej, a szalenie atrakcyjnej strony.
- Blogers trip zaowocował powstaniem wysokojakościowych treści o pomorskim na blogach i bardzo wysokim zasięgiem informacji - ponad 12 600 lajków i 490 000 odsłon.
- Prowadzone działania media relations, w tym organizacja study tour do województwa pomorskiego, w którym uczestniczyli dziennikarze reprezentujący redakcje Sukces, SlowLife, Focus, National Geographic, Podróże oraz Sophisti.pl wygenerowały zasięg wynoszący ponad 54 000 000 oraz wypracowany został ekwiwalent reklamowy w wysokości 632 718 pln.