CityBell

NASZE PROJEKTY

W Citybell Consulting realizujemy projekty zarówno z obszaru public relations jak i public affairs. Pracujemy dla klientów korporacyjnych, instytucjonalnych, pomagamy w promowaniu się miast i regionów. Nasza praca i pomysły przynoszą wymierne rezultaty biznesowe i wizerunkowe dla naszych klientów. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi realizowanymi przez nas projektami.

  • NIEKONWENCJONALNA DEBATA EUROPA CAFE DLA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

    Niekonwencjonalna formuła, oparta na metodach partycypacyjnych, gdzie liczył się każdy głos - zarówno unijnego dyplomaty, polityka, profesora akademickiego, jak i zwykłego obywatela. Blisko 200 uczestników na miejscu i prawie 4000 online, 3 równolegle trwające mini-debaty tematyczne, 9 pytań do przedyskutowania w ramach obywatelskiej burzy mózgów przy flipartach ustawionych na środku sali plenarnej Centralnej Biblioteki Rolniczej w Warszawie. Taką, nowatorską  debatę EUROPA CAFE, odbywającą się 11 maja 2013 roku w ramach Dnia Europy dla Komisji Europejskiej Przedstawicielstwa w Polsce wymyśliła i zorganizowała Citybell Consulting. Gościem specjalnym debaty był komisarz programowania finansowego i budżetu – Janusz Lewandowski.

    Citybell Consulting już po raz czwarty współpracowała z Komisją Europejską Przedstawicielstwem w  Polsce przy projekcie konferencyjnym. Tym razem był on zorganizowany z okazji Dnia Europy 2013, który odbywał się pod hasłem Europejskiego Roku Obywateli 2013. Jak zawsze agencja zaproponowała nietypowe rozwiązanie, które w tym przypadku okazało się naprawdę bardzo nowatorskie.

    Agencja odpowiadała za opracowanie formuły i programu debaty EUROPA CAFE, niekonwencjonalną scenografię, pozyskanie i współpracę  z moderatorami, organizację procesu rekrutacji i rejestracji uczestników wydarzenia z wykorzystaniem wirtualnej platformy evenea, koordynację transmisji online, koordynację głosowania euro audio-tele oraz promocję i działania organizacyjne towarzyszące projektowi.

    Do wspólnej wymiany opinii na temat przyszłości Unii Europejskiej i jej obywateli zaproszono dyplomantów, polityków, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz młodych ludzi ze Szkolnych Klubów Europejskich.  

    Debata EUROPA CAFE odbywała się w zupełnie niekonwencjonalnej formie, dotychczas niestosowanej nigdzie wcześniej. Do przeprowadzenia wydarzenia zastosowano metodę partycypacyjną inspirowaną modelem world cafe. Umożliwia ona dyskusję w mniej formalnym stylu – zapewniając debatującym egalitarną i swobodną wymianę myśli oraz pomysłów.

    Na debatę EUROPA CAFE składały się toczące się równolegle  3 mini-debat: Jaki kryzys? Młodzi w Europie oraz Przyszłość Europy. Uczestnicy spotkania, już na etapie wirtualnej rejestracji określali, w której z mini-debat chcieliby uczestniczyć. Dodatkowo zostali podzieleni na 3 mniejsze grupy warsztatowe, co oznaczało że w tym samym czasie dyskutowało aż 9 zespołów!  Każda z grup warsztatowych wchodzących w skład danej mini-debaty otrzyma jedno z trzech pytań do przedyskutowania. Po upływie wyznaczonego czasu, grupa rozpoczynała rozmowę na temat, który wcześniej analizowali już jej sąsiedzi, a po kolejnym "gongu" zajmowała się ostatnim tematem, omawianym wcześniej przez dwa poprzednie zespoły. Konwencja debaty spotkała się z dużym entuzjazmem uczestników – niezależnie od wieku i zajmowanego stanowiska. Dyskusja nad poszczególnymi pytaniami przybrała charakter burzy mózgów wokół flipchartów. Na nich właśnie, sekretarze grup warsztatowych na bieżąco zapisywali wnioski, pojawiające się  w trakcie dyskusji. Gorącej debacie przysłuchiwał się Gościem specjalny debaty EUROPA CAFE - komisarz programowania finansowego i budżetu – Janusz Lewandowski, który włączał się w rozmowy i podpytywał młodych uczestników wydarzenia o ich opinie na temat przyszłości UE i pomysły na wyjście Wspólnoty z kryzysu - nie tylko ekonomicznego. Na zakończenie, zanim podsumowano wnioski z mini-debsat, zorganizowane zostało głosowanie  euro audio-tele, podczas którego wszyscy uczestnicy ocenili kroki podejmowane przez UE wobec jej obywateli.

    Do projektu Citybell Consulting zaprosiła Pracownię Innowacji Społecznych „Stocznia”, której pracownicy wcielili się w rolę moderatorów 3 mini-debat i koordynowali prace w grupach dyskusyjnych. W projekt jako wolontariusze zaangażowali się także studenci europeistyki, prawa i ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii im. Leona Koźmińskiego, który asystowali moderatorom „Stoczni”, zapisując wnioski z debaty, a także - jako asystenci in cognico – czuwali nad tym, aby tempo dyskusji nie opadło. W rolę prowadzącego całe wydarzenie wcielił się redaktor Michał Adamczyk z TVP Info.

    Debata EUROPA CAFE transmitowana był na całą Europę dzięki bogatej oprawie telewizyjnej zapewnionej przez Agencję TVN. Wirtualni uczestnicy wydarzenia śledzili przebieg dyskusji na stronach internetowych Komisji Europejskiej w 27 krajach UE oraz na koncie Facebook Polskiego Przedstawicielstwa. Mogli także włączyć się do debaty na bieżąco zadając pytanie komisarzowi Lewandowskiemu. Dzięki zapewnieniu tłumaczenia w debacie aktywnie uczestniczyli nie tylko polskojęzyczni goście.

    Promocja debaty odbywała się z wykorzystaniem narzędzie off i online, w tym Citybell Consuliting zrealizowała w tym celu m.in. 4 video zaproszenia, czy wideo sondę promujące wydarzenie na portalach społecznościowych. Do nagłośnienia projektu zaproszono także partnetów medialnych: portal NaTemat oraz Radio Kampus.

    Nietypowa konwencja debaty EUROPA CAFE tak bardzo spodobała się wszystkich, że Komisja Europejska Przedstawicielstwo w Polsce planuje kolejne spotkania w zbliżonej formule, odbywające się pod hasłem EUROPA CAFE.