Czas na Bursztyn
- lifestylowa kampania publicity
Ikona regionu w promocji turystycznej.

Klient
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna
Świadczone usługi
Strategia promocji turystycznej, planowanie i realizacja kampanii publicity w earned, paid i owned media, organizacja media study tour

Idea/Cel/Wyzwanie

Województwo Pomorskie jest bardzo rozpoznawalne i popularne przede wszystkim dzięki bogatej letniej, nadmorskiej ofercie turystycznej oraz miastom takim, jak Gdańsk, Gdynia, Sopot, Ustka czy Władysławowo. To jednak nie wszystko, co Pomorskie ma do zaoferowania.

W odniesieniu do promocji turystycznej wyzwaniem regionu jest:

  • Zainteresowanie całoroczną ofertą regionu turysty innego typu niż turysta masowy - tzw. plażowicza - tutaj tzw. poszukiwacza inności
  • Zwiększenie postrzeganej atrakcyjności oferty turystycznej w sezonach jesień, zima, wiosna
  • Prezentowanie i komunikowanie atutów regionu w nowych, lifestylowych kontekstach
  • Dywersyfikacja dotychczasowych skojarzeń z regionem
  • Niwelowanie negatywnego wizerunku regionu, jako miejsca z zatłoczonymi plażami i tłumami turysty masowego
  • Budowanie świadomości szerokiej oferty turystycznej regionu, wykraczającej poza propozycje typowo "letnie" plażowe i nadmorskie
  • Wykorzystanie tematu bursztynu do prezentacji bogatej i wielowątkowej oferty turystycznej regionu

Realizacja i rezultaty

Czas na Bursztyn to lifestylowa kampania komunikacyjna o charakterze publicity on-line i off-line, która poprzez wykorzystanie szerokiego spektrum technik i narzędzi komunikacyjnych prezentowała region w niecodziennych kontekstach, przyciągając uwagę prestiżowych mediów i liderów opinii w Internecie. Nasze działania na rzecz promocji Pomorskiego objęły:

  • Przeprowadzenie dogłębnej analizy wizerunkowej pomorskiego, obejmującej analizę medialną, kontekstów komunikacyjnych, dotychczas zrealizowanych działań komunikacyjnych, obecności Pomorskiego w social media, produktów turystycznych oraz kulturalnych pod kątem ich wykorzystania w działaniach publicity.
  • Współpracę z liderami opinii w internecie, która objęła m.in. organizację wyjątkowych wycieczek trasami tematycznymi oraz konkursów dla czytelników blogów turystycznych związanych z promocją bursztynu. Konkursy wygenerowały ponad 220 000 odsłon informacji o Pomorskim i jego atrakcjach.
  • Przygotowanie zestawu atrakcyjnych materiałów prasowych, w tym zestawów zdjęciowych, propozycji atrakcji turystycznych i gotowych wycieczek
  • Opracowanie strategii kampanii publicity, w tym idei przewodniej i jej koncepcji kreatywnej
  • Organizacja wyjątkowych wydarzeń - blogers i media trip "Śladem bursztynu" z udziałem blogerów i dziennikarzy, podczas których goście mieli okazję zobaczyć i doświadczyć atrakcji regionu z niecodziennej, dotychczas mniej znanej, a szalenie atrakcyjnej strony.
  • Blogers trip zaowocował powstaniem wysokojakościowych treści o pomorskim na blogach i bardzo wysokim zasięgiem informacji - ponad 12 600 lajków i 490 000 odsłon.
  • Prowadzone działania media relations, w tym organizacja study tour do województwa pomorskiego, w którym uczestniczyli dziennikarze reprezentujący redakcje Sukces, SlowLife, Focus, National Geographic, Podróże oraz Sophisti.pl wygenerowały zasięg wynoszący ponad 54 000 000 oraz wypracowany został ekwiwalent reklamowy w wysokości 632 718 pln.